Primària vs secundària: Quantes contradiccions!
Aviat farà set anys que
vaig començar a treballar com a mestra de primària, amb
especialitat de música. Potser ha estat sort, però a gairebé tots
els centres on he anat a parar he tingut la sort de poder participar
en reflexions pedagògiques molt interessants sobre la pràctica
educativa: des de l'ús o no de llibres de text a l'aula,
desplegament de competències bàsiques i plans d'avaluació,
seminaris de matèmàtiques, LIC... Tot això, barrejat amb el boom
de la innovació que ara més que mai "apreta" a les
escoles perquè es renovin i millorin metodologies, resultats...
Així, la primària com jo la podia entendre o com havia estat
tardicionalment, penso que està evolucionant: més activitats
manipulatives, treball cooperatiu, activitats competencials... El
treball més sistemàtic: subjecte i predicat, "me n'emporto
una" (a on, per cert?), cada cop queda més relegat a petites
franges o cap en alguns casos.
Penso que tot plegat, contrasta amb el format d'activitat de català dels grups Kappa i Pi de 4t d'ESO: la professora, en aquest cas, ha trobat un fil conductor significatiu per al desenvolupament de les sessions de llengua. Ja n'he parlat altres dies, però realment ho trobo molt encertat: la recerca de feina, elaboració de currículum, simulació d'entrevistes... Són coses que els nois i noies veuen a prop i que generen motivació.
Crec que és una llàstima que la qualitat en aquest sentit de les classes depengui del professional que hi ha al davant. Una línia de centre que defineixi la manera de treballar seria imprescindible des del meu punt de vista.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada