Català al grup 4t Pi
Una de les classes on he estat entrant
aquests dies és el grup pi de 4t d'ESO. Com ja vaig explicar a la
PAC 1, que es pot consultar en aquest blog, els grups Pi i Kappa en
aquest institut són grups reduïts que concentren aquell alumnat amb
dificultats a diferents nivells: tan conductuals, com d'aprenentatge
de les diferents matèries. Als grups Kappa i Pi es treballen les
matèries instrumentals (català, castellà, anglès i matemàtiques)
amb grups reduïts com a mesura d'atenció a la diversitat.
En el meu cas, entro a l'aula a l'hora
de català. Aquests dies, he vist el desenvolupament de les sessions
i he pogut valorar-ne diferents aspectes, però avui m'agradaria
destacar els continguts que s'hi han treballat. Els primers
dies que vaig ser en aquesta classe, els alumnes estaven
desenvolupant un treball sobre el currículum vitae, com a exercici
d'expressió escrita i en els últims dies, un cop finalitzada
l'activitat, han vist el Mètode Grönholm,
una adaptació al cine de l'obra de teatre.
Trobo que és
interessant el lligam temàtic entre aquestes dues activitats, i una
bona idea per tal que els continguts que es treballen siguin
significatius per a l'alumnat. A més, penso que es és interessant,
a 4t d'ESO, final d'etapa, que es generi aquest espai de pont amb el
món laboral, ja que, al cap i a la fi, en pocs mesos aquests alumnes
acabaran l'etapa obligatòria d'ensenyament i alguns d'ells voldran
accedir al mercat laboral.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada