Català al grup 4t Pi



Una de les classes on he estat entrant aquests dies és el grup pi de 4t d'ESO. Com ja vaig explicar a la PAC 1, que es pot consultar en aquest blog, els grups Pi i Kappa en aquest institut són grups reduïts que concentren aquell alumnat amb dificultats a diferents nivells: tan conductuals, com d'aprenentatge de les diferents matèries. Als grups Kappa i Pi es treballen les matèries instrumentals (català, castellà, anglès i matemàtiques) amb grups reduïts com a mesura d'atenció a la diversitat.

En el meu cas, entro a l'aula a l'hora de català. Aquests dies, he vist el desenvolupament de les sessions i he pogut valorar-ne diferents aspectes, però avui m'agradaria destacar els continguts que s'hi han treballat. Els primers dies que vaig ser en aquesta classe, els alumnes estaven desenvolupant un treball sobre el currículum vitae, com a exercici d'expressió escrita i en els últims dies, un cop finalitzada l'activitat, han vist el Mètode Grönholm, una adaptació al cine de l'obra de teatre.

Trobo que és interessant el lligam temàtic entre aquestes dues activitats, i una bona idea per tal que els continguts que es treballen siguin significatius per a l'alumnat. A més, penso que es és interessant, a 4t d'ESO, final d'etapa, que es generi aquest espai de pont amb el món laboral, ja que, al cap i a la fi, en pocs mesos aquests alumnes acabaran l'etapa obligatòria d'ensenyament i alguns d'ells voldran accedir al mercat laboral.

Comentaris