Matemàtiques als grups amb adaptació curricular
Com ja he comentat, al llarg de les meves pràctiques he realitzat observacions en els grups amb adaptació curricular de l'institut. He pogut passar per diverses matèries. Entre les coses destacables que podria comentar-ne és que en general, la metodologia que s'hi aplica no sempre respon als diferents estils d'aprenentatge que hi ha dins l'aula, no motiva els alumnes (que ja tenen moltes dificultats) i hi ha una manca de continuïtat respecte primària. Tots aquests aspectes els he anat comentant en altres posts, de manera que ara no m'hi extendré.
L'altre dia, fent una mica de reunió i seguiment amb els professors del departament i tenint en compte les reflexions que els aportava respecte el perfil de sessions que s'estaven fent i com les valorava metodològicament, va sorgir per part seva la proposta d'intervenció que podria realitzar de cara al segon semestre. En primer lloc, la demanda era que preparés materials per als alumnes de la USEE, però de seguida vam veure la dificultat en aquest sentit, ja que pel meu horari al centre, gairebé no hi coincideixo.
Posteriorment, en conseqüència entre tots vam valorar que seria més interessant treballar amb materials per als grups dels quals jo havia fet observació, o si més no amb perfils similars (Pi i kappa). Per centrar-nos encara més, i tenint en compte que les llengües les solen fer professors d'altres departaments (català, anglès...), la proposta es va centrar en elaborar propostes de matemàtiques, que es centressin en treball manipulatiu i competencial, adaptat als diferents nivells que trobem a l'aula.
Per fer-ho, vam concretar que desenvoluparia models d'activitats i faria petites càpsules formatives als professors que treballen les matemàtiques amb els grups adaptats de treball amb materials manipulatius (que a primària fem servir força) tipus regletes per exemple.
Així doncs, de cara a les vacances de Nadal i la projecció del projecte del pràcticum 2, la llista de tasques seria:
L'altre dia, fent una mica de reunió i seguiment amb els professors del departament i tenint en compte les reflexions que els aportava respecte el perfil de sessions que s'estaven fent i com les valorava metodològicament, va sorgir per part seva la proposta d'intervenció que podria realitzar de cara al segon semestre. En primer lloc, la demanda era que preparés materials per als alumnes de la USEE, però de seguida vam veure la dificultat en aquest sentit, ja que pel meu horari al centre, gairebé no hi coincideixo.
Posteriorment, en conseqüència entre tots vam valorar que seria més interessant treballar amb materials per als grups dels quals jo havia fet observació, o si més no amb perfils similars (Pi i kappa). Per centrar-nos encara més, i tenint en compte que les llengües les solen fer professors d'altres departaments (català, anglès...), la proposta es va centrar en elaborar propostes de matemàtiques, que es centressin en treball manipulatiu i competencial, adaptat als diferents nivells que trobem a l'aula.
Per fer-ho, vam concretar que desenvoluparia models d'activitats i faria petites càpsules formatives als professors que treballen les matemàtiques amb els grups adaptats de treball amb materials manipulatius (que a primària fem servir força) tipus regletes per exemple.
Així doncs, de cara a les vacances de Nadal i la projecció del projecte del pràcticum 2, la llista de tasques seria:
- Una lectura i anàlisi en detall del currículum de matemàtiques a l'ESO com a base de les propostes
- Analitzar l'estructura dels plans individualitzats que tenen els nois i noies d'aquests grups, valorar la coherència entre cicles, la competencialitat del contingut...
- Investigar i aprofundir en mètodes i materials d'ensenyament de les matemàtiques, sobretot de l'educació secundària.
- Elaborar una proposta de nombre sessions o càpsules de formació, especificant: materials, temporalització, propostes per diferents edats i diferents aplicacions del material en cadascuna de les dimensions del currículum en l'àmbit matemàtic.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada